• petak, 29. mart 2024.
Upornošću protiv fuša
Kolumna
0 Komentara

Upornošću protiv fuša

21. oktobar 2022. godine

Piše: Nemanja Milošević

Pre neko jutro, ulazi naša koleginica u firmu vidno neraspoložena. Odmah s vrata, pokazuje nam patiku koju je nedavno kupila, a na njoj – krater! Ni par meseci nije prošlo otkako je za ovaj komad obuće izdvojila lepu svotu novaca, ali, kako kaže, vrlo brzo se ispostavilo da je umesto kvaliteta platila samo naziv brenda.

A onda se otvorila pandorina kutija. Čitavo jutro razglabali smo o kvalitetu proizvoda koji nam se, nezavisno od vrste, plasiraju po ne tako niskim cenama. I došli smo do zaključka – većina robe na našem tržištu, od obuće, preko hrane, pa sve do tehnike, može se okarakterisati kao fuš!

I onda, kada se ovako nešto desi, čovek prosto ne zna šta da radi, a moja koleginica je odustala od prava na reklamaciju, uprkos tome što je rok za saobraznost bilo kog proizvoda dve godine. Kaže, ne ulazi joj se u taj začarani krug.

A, u isti taj krug, ja sam ušao nebrojeno puta. S vremena na vreme izvojevao sam pobedu, a nekad je reklamacija bila čisto gubljenje vremena. Mada, s obzirom koliko živaca su me pobede koje sam postizao koštale, one, rekao bih, nisu bile daleko od one Pirove.

Kada je o obući reč, možeš da se žališ i Svetom Petru. Od toga `leba nema. Na skoro svakoj deklaraciji za obuću piše da je namenjena za korišćenje po suvom vremenu, pa ti posle dokaži da li si nosio cipele po kiši ili si ih samo brisao vlažnom krpom, kako je u toj istoj deklaraciji preporučeno. U svakom slučaju, devedeset posto reklamacija obuće u našoj zemlji biva odbijeno, koliko god se trudio da isteraš pravdu. Nego, pitam se, šta nositi po kiši? Nije valjda da čim malo kapne sa neba moramo da oblačimo one vodonepropusne bakandže koje koštaju boga oca ili Tigrove gumenjake?

Da ne bude da kukamo samo na obuću, dotaći ću se malo i tehnike. Svima je već dobro poznato da skoro svaki komad tehnike riknjava odmah po isteku garancije. Nema više onog starog običaja da kupiš, na primer, veš mašinu, pa je koristiš 40 godina kao moja baba. Eto, meni se baš pre nekoliko dana pokvarila nova veš mašina. Nakon tačno dva meseca od kupovine. Problem je, ruku na srce, rešen, ali ne pitajte koliko sam se napatio dok sam isterao svoje. Kada prijavljuješ kvar, moraš da kontaktiraš proizvođača, naravno putem broja telefona kontakt centra. Onda ti se javi onaj automat i sve dok se ne javi prvi slobodan operater, taj robot ti blebeće kako si kupio proizvod najeminentnijeg svetskog proizvođača. Pitam se, kakvi su onda ostali? Kada prijaviš kvar, onda oni upućuju nalog za izlazak na teren ovlašćenom serviseru za grad ili područje u kom se nalaziš. A dok on ne dođe da pogleda o čemu se radi, često se smene i po dva godišnja doba. Verovatno je jedini ovlašćeni serviser u krugu od ko zna koliko kilometara, pa dok dođeš na red, ne lipši magarče! Ali, s obzirom da si pošteno platio proizvod za koji očekuješ da je ispravan, pitaš se – kako je to moj problem? Nije moje, prijatelju, da mislim kako će ta mašina da proradi, ali ako je plaćena, ima da radi koliko odmah!

Ovakvih situacija prošao sam bezbroj, i uvek sam se trudio da isteram mak na konac. Nemam prostora da vam ih opričam sve, ali izdvojiću još jednu. Prošle zime, pola Mitrovice zapamtilo je moje dupe, da prostite, koje je svakog drugog dana virilo iz Golfove haube. Nov akumulator se nije libio da me izda ne samo po hladnoći, nego i sa prvim prolećnim danima. Uprkos tome što sam neispravan akumulator reklamirao odmah, u prodavnici ga šatro ostave na nekakvom testiranju koje traje dva dana (za to vreme, snađi se kako znaš), a onda ti po pravilu kažu kako ti auto nije u redu i da je baterija skroz ispravna. Nije meni đavo dao mira, pa sam odmah otišao i kod autoelektričara, koji je konstatovao da je Golfić u najboljem mogućem redu. A onda, usledilo je moje tvrdoglavo dosađivanje prodavcima. Skoro svakih nedelju dana, čitava četiri meseca, pojavljivao sam im se na vratima sa akumulatorom. Oni ga testiraju, kažu da je ispravan, ja ga vratim u kola, i čim opet zakaže ponovo ga donesem. Nije mi bilo teško. I na kraju sam isterao svoje, uprkos tome što su i dalje tvrdili da nisam u pravu. Ipak, novi akumulator koji sam izvojevao i dan danas pali na zub, tako da – svaka diskusija je suvišna.

Bilo kako bilo, uspeh prilikom reklamacije važi isključivo od vaše upornosti. Udruženja za zaštitu potrošača, uglavnom, mogu samo da vas upoznaju sa vašim pravima i članovima zakona, ali trgovci i proizvođači su našli načina da prevaru i opravdanje za loš kvalitet proizvoda upakuju u zakonske okvire i krivicu svale na kupca. Baš zato, u ovakvim situacijama pravdu uzimam u svoje ruke i dok ne isteram sve na čistinu dosadan sam kao problematični svrab kože.

Sremske novine polažu autorska prava na sve vlastite sadržaje (tekstualne, vizuelne i audio materijale, baze podataka, vizuelizacije baza podataka, baze dokumenata i elektronske prikaze dokumenata i programerski kod). Neovlašćeno korišćenje bilo kog dela portala nije dozvoljeno, smatra se kršenjem autorskih prava i podložno je tužbi.

Najnovije vesti

TRENUTNO NEMA KOMENTARA.

Ostavi komentar

%d bloggers like this: