мотористи (  са сајта мото монголија)

Na dva točka do zemlje Džingis kana i nazad

Posle moto tura od nekoliko hiljada kilometara, Vladimir Novotni i Dejan Isaković, zajedno sa kolegom Nikolom Kacinom, planiraju najnoviju turu – put dug 20.000 kilometara do Ulan Batora i to za 45 dana

Tekst:  S. Đaković

Foto: privatni album i sajt motoasocijacijasrbije.com

Mitrovčanin Vladimir Novotni, Šapčani Dejan Isaković i Nikola Kacin koji sada živi u Berlinu, članovi su tima „Moto Mongolija 2017” , a pripremaju se da sredinom juna krenu na veliku avanturu – put dug 20.000 kilometara do Ulan Batora, glavnog grada Mongolije i nazad na motorima. Ako bude sreće, biće to i put do pustinje Gobi, odnosno do kineske granice, jer to je, vele Novotni i Isaković, jedinstvena prilika da vide i taj deo Zemljine kugle. Sve ovo će se, ako  bude po planu, završiti za 45 dana, pa bi oko 1 prvog avgusta iskusni motoristi stigli nazad u Srbiju.

владимир новотни- Ovu vožnju su osmislili Dejan i Nikola Kacin. Nas trojica se znamo iz vožnji i naših druženja, a upravi u takvim trenicima je pala odluka o putu – kaže Vladimir Novotni, član Moto kluba „Sremska Mitrovica” koji je zajedno sa Dejanom Isakovićem bio gost „Sremskih novina”. Treći član njihove  posade Nikola Kacin nalazi se u Nemačkoj gde radi, ali će sredinom juna doći u Srbiju da zajedno krenu na zanimljiv put.

Bajkerski putevi

Pričaju nam iskusni bajkeri da će ova ruta početi iz njihovih klubova u Šapcu, odnosno Sremskoj Mitrovici, a odatle će krenuti put Budimpešte odnosno preko Mađarske, Poljske, Ukrajine do Rusije, gde će ići kroz Voronjež, Saratov,Samaru, Čeljabinsk, Petropavlovsk, ali i Astanu u Kazahstanu- Potom će se vratiti u ruski grad Novosibirsk odakle će ući u Mongoliju. Tu će ih put voditi ka Ulan Batoru, prestonici Mongolije, a ako bude moguće i do pustinje Gobi, granice sa Kinom. Putanja povratka ići će im preko Bajkalskog jezera, Irkutska, Krasnojarska, Omska, Jekaterinburga, ,Perma, Moskve, Minska  i preko Poljske i Mađarske u Srbiju.

дејан исаковић
– Vozimo motore preko 20 godina, ali prva ozbiljnija vožnja nam je bila Grčka. Sledeće godine išli smo u Saharu, južni Maroko, bilo nas je trojica iz istog kluba. Na Dan pobede 2015. smo išli u Moskvu motorima i obišli Finsku, Estoniju Letoniju Latviju, Poljsku. Prošle godine smo bili u Albaniji. Spustili smo se na Siciliju pa obišli Italiju, prešli Alpe i vozili se baš lepo – priča o dosadašnjim iskustvima i putovanjima Dejan iz Šapca ne krijući da je njegova  želja vožnja do Mongolije. Kao mali čitao je o Džingis kanu, čitav život želi da upozna tu zemlju i, evo, to se sada ostvaruje. Nije mali put u pitanju, treba preći 10.000 kilometara u jednom i isto toliko u drugom pravcu. Do sada su to bila putovanja do 10.000 kilometara evropskih puteva, a ovo do Mongolije je nešto sasvim drugo, pola puta će voziti po bespuću, nenastanjenim predelima, ali su se pripremili kako treba.

Pola sveta na motorima

 

Krenuli su sa turama do 1.500 kilometara, pa su došli do 5.000 kilometara, a da nije ratova, obišli bi i Siriju i mnoga tamošnja područja. Na ozbiljnija putovanja idu poslednjih pet godina.

– Treći član posade  dolazi iz Berlina sedam dana pred put. Imamo ekipu sa džipom koja nas prati tu će biti  snimatelj, kamere, kamp oprema, a kupljen je dron kako bi sve bilo na adekvatan način zabeleženo sa zemlje i iz vazduha. Većinu putovanja po kazahstanu i Mongoliji čemo kampovati jer su to nesnastanjena područja, Već smo sve spremili, organizovali smo gde ćemo imati smeštaj. Znamo da će kroz Rusiju da nas prate motoristi „Noćni vukovi“, kao goste, dodaje Vladimir Novotni, koji je na motoru prošao Srbiju i okolne zemlje, Mađarsku, Karpate uzduž i popreko, Grčku, Italiju, Češku, Poljsku, Nemačku. Bio je na Gros Glokneru, Trnas Alpini i prošao motorom nekim drugim planinskim prevojima, ali i Albaniju i druge zemlje.

плакат мото могнолијеMotorista ne može biti svako, smatraju Novotni i Isaković. To je hobi koji košta u svakom pogledu . Vladimir Novotni je preduzetnik – limar, ima svoju radnju sa desetak zaposlenih, Dejan je privatnik. Vlasnik auto servisa sa iskusnim radnicima kojima može da  poveri posao  dok je odsutni. U tom pogledu ne brinu nijedan, već se posvećuju pripremama. Voze bicikle po 50 do 60 kilometara, idu u teretane, kako bi bili fizički što spremniji za izazzove koji ih očekuju na putu dugom 20.000 kilometara

Pomoć i planovi

Sa sobom će nositi sve rezervne delove za motore.Dobili su pomoć od BMV-a pod posebnim uslovima,  delove će nositi džip sa ostalom opremom.

– Uz mene, Vladu i Nikolu, sa nama su Steva i Maki, oni putuju džipom gde će  uz opremu biti i kante sa gorivom, ali i dron. Naša ekipa je do sada sve obezbedila. Generali sponzor nam je “Stiltek” iz Jarka i Miodrag Marković, ali imamo sponzora i iz Sremske Mitrovice, Šapca. Pomažu nas i naši klubovi – kaže Isaković koji planira da dogodine motorom krene u Ameriku i prođe poznatom Rutom 66 koji nazivaju i glavna ulica Amerike.

Kategorije Reportaža