• ponedeljak, 20. maj 2024.
Čortanovci: Završena izgradnja dva najveća železnička objekta u novijoj srpskoj istoriji
Vesti | Stara Pazova
0 Komentara

Čortanovci: Završena izgradnja dva najveća železnička objekta u novijoj srpskoj istoriji

20. april 2021. godine

Ruska kompanija „RŽD Internešnl“ završila je građevinske radove na izgradnji najdužeg železničkog vijadukta u Srbiji u plavnom delu Dunava i prvog tunela bez zastora „Čortanovci“ više od pola godine pre planiranih rokova. Ovi jedinstveni inženjerski objekti postaće deo prve brze pruge Stara Pazova – Novi Sad pruge Beograd – Budimpešta.

U aprilu su oba objekta uspešno prošla inspekciju Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Republike Srbije za usklađenost sa projektnim rešenjima.

Pre puštanja objekata u rad, planiranog za kraj 2021. godine, biće izvedeni radovi na ugradnji kontaktne mreže, gornjeg stroja koloseka, a takođe će biti sprovedena ispitivanja pre puštanja u rad, koja su planirana za jesen.

Radovi na izgradnji vijadukta otpočeli su 1. novembra 2017. godine i završeni su 6 meseci pre planiranih rokova. Njegova dužina dostiže 3 km, a visina pojedinih stubova – 26 metara, što se može uporediti sa visinom osmospratnice. Vijadukt je projektovan na izlazu iz tunela Čortanovci ispred Sremskih Karlovaca i proteže se u plavnom delu Dunava. Deo objekta se nalazi na strmom terenu, i zato je, kako bi se osigurala pouzdanost objekta za vreme njegove izgradnje i korišćenja, bilo izgrađeno 20 zaštitnih konstrukcija protiv klizišta.

Tunel Čortanovci predstavlja dve paralelne cevi ukupne dužine 2,2 km. Radovi na njegovoj izgradnji odvijali su se neprekidno od septembra 2017. godine i završeni su 7 meseci pre ugovornih rokova. Neposredna izgradnja tunela trajala je 3 godine. Probijanje se odvijalo istovremeno na četiri tačke dvaju cevi severnog i južnog portala. U tunelu se trenutno odvija polaganje gornjeg stroja koloseka.

Prilikom izgradnje bile su korišćene napredne ruske i međunarodne tehnologije, koje su testirane, između ostalog i prilikom izgradnje olimpijskih objekata u Sočiju. Nadzorni organi, akreditovane laboratorije i nezavisni konsultanti su stalno vršili kontrolu kvaliteta i toka radova na mnogo nivoa. Rok za bezbedno korišćenje objekata koji je određen projektom iznosiće najmanje 100 godina.

„RŽD Internešnl“ nastavlja radove na izgradnji i rekonstrukciji železničke pruge na deonici Stara Pazova – Novi Sad pruge Beograd – Budimpešta Panevropskog saobraćajnog Koridora H. Nakon završetka svih radova u skladu sa projektom, putnički vozovi će na toj deonici moći da razvijaju brzinu do 200 km/č, a teretni – do 130 km/č.

– Ponosimo se što je upravo našoj kompaniji bila poverena izgradnja tehnološki najsloženijih i najvećih objekata na pruzi. Uvereni smo da ne gradimo samo železničku infrastrukturu, već formiramo i novi izgled Srbije – savremene zemlje, koja poseduje najnovije tehnologije za brzi saobraćaj, i koja u potpunosti koristi svoj geografski položaj „srca“ Evrope. A novi vijadukt i tunel neće obezbediti samo brzi prevoz ljudi i robe, već će zahvaljujući svojoj lepoti i pogledu koji se sa njih pruža, postati prave znamenitosti regiona, rekao je Sergej Stoljarov, generalni direktor „RŽD Internešnl“.

Sremske novine polažu autorska prava na sve vlastite sadržaje (tekstualne, vizuelne i audio materijale, baze podataka, vizuelizacije baza podataka, baze dokumenata i elektronske prikaze dokumenata i programerski kod). Neovlašćeno korišćenje bilo kog dela portala nije dozvoljeno, smatra se kršenjem autorskih prava i podložno je tužbi.

Najnovije vesti

TRENUTNO NEMA KOMENTARA.

Ostavi komentar

%d bloggers like this: