Narod smo koji je dosta sklon da laže, mrsi, muva, izvlači se i provlači. Za to uvek imamo opravdanje- nervira nas zakon koji često smatramo glupim ili nepotrebnim, nalazimo da država stalno smišlja kako da nam i ono malo što imamo otme. Shodno tome podkradanje države može da se radi naveliko i na malo, zavisno od potreba pojedinca to jest grupe. Dakle, uvek postoje alternativni načini poštovanja zakona i propisa. Jedan od omiljenih za izvrdavanje je zakon o saobraćaju.
Evo naprimer, vozim ja tako auto, veče, i iz dubine mraka nešto sija na putu. Jedno svetlo. Sija tanko, visoko, i leluja. Mislim deca prave šegu, ali nije. Primičemo se jedno drugom, ja i svetlo…kad ono biciklista zagrizao baterijsku lampu! He! Poštuje čovek zakon o osvetljenosti učesnika u saobraćaju. Pa da, 3.000 dinara kazna nije malo. Da se osvetlio, osvetlio se. Zar treba stalno da kači i skida one montažne lampe a nisu ni jeftine. E sad, to i nekako, a šta ćemo sa učesnikom koji nosi džak paprike nazad, a napred 40 kila pijace, ili mlađim biciklistom sa slušalicama u ušima i rukama u džepovima, ili učesnikom sa 1.8 promila alkohola u sebi. Takođe se mogu videti (nuždom naterane) majke sa dvoje dece na biciklu. Jedno napred drugo nazad. (Ko nije probao ovu cirkusku tačku misliće da je simpatično, ali je ustvari kao i svaka cirkuska tačka vrlo naporno i rizično). Ako ne računamo decu što vuku drugara na rolerima, ili ga voze na kormanu, kao nedovoljno svesnu kategoriju, još jedna od nepoželjnih vrsta biciklista za ostale učesnike u saobraćaju jesu dvoje koji voze jedno pored drugog. Vozač automobila ili autobusa iza njih se prosto oduševi.
Moguća rešenja – napraviti biciklističke staze, na „kritičnim“ deonicama, s tim da se penzionerima objasni da to nisu pešačke staze na kojima je manje gužva.
– Dok se biciklističke staze ne naprave na potrebnim putevima i u potrebnoj kilometraži, pojačati svest kod vozača motornih vozila da biciklisti nisu kegle, muve, mačke, nego ljudi za koje se odgovara ako ih povrede,
– I svakako, apelovati na bicikliste da ne postižu ništa time što su nevidljivi, natrpani, neozbiljni ili previše opušteni u saobraćaju. Svako po malo savesti (ne znam gde ima da se kupi), i kulture (isto nemam pojma), i da vidiš sloge i drugarstva na putevima. Ne mora valjda baš sve da se rešava udaranjem po džepu.