• četvrtak, 18. avgust 2022.
Bicikl, pa na voz!
Društvo | Reportaža | Stara Pazova
0 Komentara

Bicikl, pa na voz!

3. avgust 2022. godine

Stara Pazova se nalazi u onom delu Srema, koji, od nedavno, spajaju novi, brzi vozovi. Ova srećna okolnost obradovala je pre svega Staropazovčane zaposlene u Zemunu i na Novom Beogradu, studente i učenike i beogradskih i novosadskih škola i, ovde popularne, Karlovačke gimnazije. Uz njih, sada se železnicom na relaciji Beograd – Novi Sad, odnosno, iz Stare Pazove u oba pravca voze i mnogi drugi.

Prvi put na peronu, dok se sa razglasa čulo da voz iz Novog Sada ka Beogradu stiže u osam časova i 11 minuta, jedan sugrađanin je primetio da se oseća „kao u Japanu“. Voz je stvarno stigao u najavljeno vreme, kao što je tačno u minut, u osam i 15, na peron jedan stigao voz za Novi Sad. Uz to, staropazovačka stanica je potpuno renovirana, kao i sve uz put. Obnovljeni su i podzemni prolazi, svi peroni, a posebno su uređeni i prilazi stanicama, uključujući i novoizgrađene parking prostore. Ne može se porediti do nedavno oronula zgrada železničke stanice u Staroj Pazovi i zapušten, neuređen prostor pun smeća sa čistim, savremenim objektom, gde je ulaz potpuno prilagođen osobama sa ivaliditetom ali i kolicima za bebe. Tako je i na drugim stanicama.

U sam voz se ulazi u ravni perona, što je izuzetno pogodno za kolica ali i za bicikl, koji se neretko sada viđa na železničkim stanicama. U vozu je klimatizovano, čisto, po dva sedišta okrenuta su jedna naspram drugih, a između je onaj mali metalni stočić, koji, jedini, podseća na stare vagone. Na displeju putnici mogu da prate obaveštenja o trenutnoj brzini kojom voz ide, temperaturi vazduha i stanici u koju se ulazi. Istovremeno se oglašava obaveštenje o narednoj stanici a povremeno i upozorenje da je voz pod video nadzorom i da je u vozu zabranjeno pušenje.

Najbrži od tri voza „Soko“ od Beograda do Novog Sada stiže za tridesetak minuta, koliko treba najsporijem, Regio vozu, da stigne od Stare Pazove do Novog Sada. Iz Stare Pazove do Inđije se stiže za 5 (i slovima: pet) minuta uz brzinu i do 150 kilometara na čas, do Beške za 11 minuta, u Sremskim Karlovcima je za 18 minuta i onda tu ili u Petrovaradinu sačeka par minuta da prođe „Soko“ i produžava ka stanici u Novom Sadu. U tunelu između Beške i Sremskih Karlovaca, zbog brzine, dešava se da putnicima “zaglunu” uši – što je poznati efekat kada se automobilom prelazi velika visinska razlika pri usponu na planinu. Po izlazu iz tunela, lep ovdašnji krajolik. Sa jedne strane puca pogled na Dunav i njegove ade, a sa druge strane na Karlovce. Poslednja stanica ovog voza, u Novom Sadu, po uređenosti i funkcionalnosti, nadmašuje manje aerodrome u regionu.

Opšti utisak putnika novim vozovima je oduševljenje. Poneki Staropazovčani, koji putuju svakodnevno, već su zamenili automobil vozom, ne samo da je brže i udobnije već je i mnogo rentabilnije da se autom prevezu samo do železničke stanice. I oni i mnogi drugi sugrađani primećuju da bi još bolje bilo kada bi u Staroj i Novoj Pazovi postojao javni gradski prevoz, kojim bi se stizalo do železničke stanice. U svetlu nove energetske situacije, javni gradski prevoz sinhrozivan sa železničkim redom vožnje, bio bi pravi potez.

Branka Topalović

TRENUTNO NEMA KOMENTARA.

Leave a Reply

%d bloggers like this: