• nedelja, 2. oktobar 2022.
Najbolja EX-YU nastavnica ponovo nagrađena
Društvo | Reportaža | Beočin
0 Komentara

Najbolja EX-YU nastavnica ponovo nagrađena

3. jun 2022. godine

Ova učiteljica je dobila nagradu za jedan od najboljih projekata podsticanja intelektualnog razvoja učenika. Među 176 pristiglih radova iz Srbije i regiona, organizatori su odabrali da nagrade 11 najuspešnijih, koji predstavljaju primere dobre prakse, odnosno aktivnosti kojima su učitelji i nastavnici na najbolji način podsticali intelektualni razvoj kod svojih učenika

Đurđica Stojković, učiteljica Osnovne škole “Jovan Popović” Susek, izdvojenog odeljenja u Banoštoru, dobila je nagradu Mense Srbije povodom “Dana inteligencije 2021.” za jedan od najboljih projekata podsticanja intelektualnog razvoja učenika. Među 176 pristiglih radova iz Srbije i regiona, organizatori su odabrali da nagrade 11 najuspešnijih, koji predstavljaju primere dobre prakse, odnosno aktivnosti kojima su učitelji i nastavnici na najbolji način podsticali intelektualni razvoj kod svojih učenika.

Učiteljica Đurđica iz Banoštora osvojila je nagradu za svoj rad pod nazivom “Izazov za učenike – zaštititi jaje da se ne razbije ako ga ispustimo sa visine od tri metra”. Inženjeri su se bavili sličnim razmišljanjima dok nisu osmislili vazdušne jastuke u automobilima. Organizatori stručnog skupa su Mensa Srbije, Udruženje građana „UčenIQ”, Institut za moderno obrazovanje i Alijansa prosvetitelja Srbije.

Кaže da je za rad sa decom inspiriše ljudska kompleksnost, jer je svako dete sasvim drugačije i predstavlja univerzum za sebe.

-Deca nisu biološki ili psihološki drugačija od ranijih generacija. Promenjeni socioekonomski i kulturni uslovi, međutim, utiču na ponašanje dece pa izgledaju drugačije nego ranije generacije. Istovremeno deca su u prošlosti bila do izvesne mere zaštićena od sveta odraslih, a danas je celo okruženje podređeno odraslima. Кoliko smo puta čuli da će današnja deca u budućnosti raditi neke sasvim nove i u ovom trenutku nepoznate poslove? Postavlja se pitanje kako ih onda pripremiti, na koji način danas učiti decu da bi sutra mogla da budu samostalna, da rade, da se snalaze, istražuju, stvaraju… Jedan od načina je staviti ih u situaciju da već danas rešavaju složena pitanja, da traže načine, odgovarajuće strategije, rešavaju probleme stvarnog sveta kojim su okruženi. Кroz autentične projekte može se duboko zaći u znanje, kritički razmišljati, pratiti proces, razmatrati krajnji produkt, unapređivati veštine komunikacije, suočiti se sa različitim mišljenjima o produktima rada, ovladati veštinama samoprocene…Nastavnik treba da uzmiče korak unazad i njegova osnovna uloga je da pokrene i usmeri „zaraznu” kreativnu energiju – kaže učiteljica iz Banoštora koja već 31 godinu radi sa decom.

A na pitanje koji bi savet dala mlađim kolegama koji počinju da rade ovaj posao, ona ističe da je učiteljski poziv podstaknut uverenjem da sva deca zaslužuju da dostignu svoj puni potencijal i dodaje:
-Zato je potrebno svakodnevno ulagati vreme, energiju, ljubav i brojne ideje da se učini ono što je najbolje za svakog od svojih učenika. Negde sam pročitala da “biti učitelj nije posao, nego način života” i mislim da je u tome tajna dobrog obavljanja ovog poziva.

Inače, Đurđica je nosilac priznanja “Najbolji nastavnik EX YU 2019.” i za svoj pedagoški rad do sada je više puta dobijala nagrade na konkursu Ministarstva telekomunikacija “Digitalni čas”. Autor je tri priručnika za projektnu nastavu za prvi, drugi i treći razred Izdavačke kuće “Eduka” i bloga “Ispeci pa reci deci”, koji ima preko devet miliona pregleda i koji je 2013. godine proglašen za najbolji učiteljski blog u Vojvodini. Takođe je recezent brojnih udžbenika, a od 2015. godine je član Asocijacije učitelja autora u Americi.

S. Mihajlović

TRENUTNO NEMA KOMENTARA.

Leave a Reply

%d bloggers like this: