Pokrajinska ombudsmanka Aniko Muškinja Hajnrih, sa saradnicima posetila je protekle nedelje Šid. Nakon razgovora sa zamenikom predsednice Opštine, Srđanom Maleševićem, pomoćnicom predsednice za socijalnu politiku Biljanom Sarap i načelnikom Opštinske uprave Romkom Papugom, ombudsmanka je primala građane koji su želeli da podnesu predstavku i dobiju savete o mogućnostima ostvarivanja svojih prava u nekim od pokrajinskih i opštinskih organa uprave, javnim preduzećima ili službama. Tridesetak građana iskoristilo je priliku da se tog dana obrati ombudsmanu, radi rešavanja svojih problema, a to su, pre svega, pitanja vezana za zdravstvenu zaštitu, zapošljavanje i penziono osiguranje. Ovaj vid obraćanja zaštitniku građana je koristan, istakli su predstavnici opštine tokom radnog sastanka.
– Od ove posete i od ovakvog vida kontakta ombudsmana sa građanima možemo imati samo koristi, a to i jeste cilj svih nas u lokalnoj samoupravi – da naši građani reše što više problema koje imaju, pa i na ovakav način – rekao je zamenik predsednice Opštine Srđan Malešević.
– Različite su sfere i oblasti problema sa kojima se suočavaju građani, ali ombudsman im može pomoći isključivo u zaštiti ljudskih prava kada ta prava krše organi državne uprave. Ombudsmanu se, takođe, mogu obratiti kako pojedinci, tako i grupe građana preko ovlašćenog zastupnika, a postupak je besplatan. To znači da svaki građanin koji oseća potrebu da svoj problem iznese ombudsmanu to treba i da učini – rekla je Aniko Muškinja Hajnrih, pokrajinska zaštitnica građana prilikom prošlonedeljne posete Šidu.
Ukoliko se utvrdi propust organa u postupanju, odnosno neka nepravilnost, pokrajinski ombudsman će zahtevati da se greška ispravi i predložiće načine za to. Međutim, ukoliko se za predmet utvrdi da nije u njegovoj nadležnosti ili da je zastareo, građanin će od ombudsmana dobiti uputstvo kako da postupi dalje.