Školska 2022/23. godina se bliži kraju i došlo je vreme za sumiranje utisaka. Ekonomska škola „9.maj“ iz Sremske Mitrovice je sprovela niz aktivnosti vezanih za međunarodne Erazmus+ projekte. Učestvovala je čak u tri projekta, od kojih je jedan završen, a dva su su pri kraju. U dva КA229 projekta, u kom je pored Srbije učestovalo još po četiri evropske države, aktivnosti su se odnosile na dve teme: tehnika i tehnologija i ekologija. Ekonomska škola dva puta bila domaćin u ovim projektima, prvi put u septembru, a drugi u februaru i ugostili su preko 50 učenika i oko 20 nastavnika. Organizovali su različite aktivnosti vezane za teme projekta, a pored toga i niz kulturoloških aktivnosti kao što su upoznavanje sa ćirličnim pismom i tradicionalnim plesovima naše zemlje što se učesnicima posebno dopalo. Prijatelje iz inostranstva su upoznali sa istorijom i turističkim atrakcijama našeg grada, kao i prestonice Srbije, Beograda. Takođe, učenici i nastavnici škole su u okviru ova dva projekta putovali dva puta u Rumuniju i jednom u Italiju.
Pored ova dva projekta, škola sprovodi i svoj prvi akreditovani Erazmus+ projekat. Šesnaest učenika, svih obrazovnih profila, je u pratnji nastavnika stručnog predmeta, u martu 2023. godine otputovalo na dve nedelje u grad Barseloš u Portugaliji. Tamo su sprovodili praktičnu nastavu za svoje obrazovne profile. Učenici ekonomskih smerova: ekonomski tehničar, finansijski administrator i poslovni administrator su imali priliku da praksu izvode u računovodstvu škole Agurpamento de Escolas de Barcelos koje broji više od 20 zaposlenih. Mogli su da vide kako funkiconiše ekonomski, finansijski i pravni sistem u Portugaliji. Učenici ugostiteljskih smerova: ugostiteljski tehničar i kuvar, su praksu izvodili u dva restorana u Barselošu. Tom prilikom su sa gostima i osobljem komunicirali na engleskom jeziku, mogli da vide i uz mentora pripreme neke od tradicionalnih jela Portugalije kao što su bakalar i čuveni desert Paštel de nata.
Svi učenici su imali priliku da da uoče sličnosti i razlike sa sistemom u Srbiji, i steknu nova radna iskustva koja će im pomoći u daljem školovanju i radu.


Pored obavljanja praktične nastave, upoznali su se sa istorijom, tradicijom i turističkim atrakcijama samog grada Barseloša i okolnih mesta kao što su Porto, Braga, Viana do Кastelo, Esposedne. Imali su priliku da vide, dodirnu i osete moćni Atlantski okean, da probaju tradicionalnu hranu i piće i uživaju u gostoprimstvu portugalskog naroda.
U okviru ovog akreditovanog projekta, dva nastavnika stručnih predmeta Gordana Кotarlić i Nataša Ordagić i koordinator projekta i nastavnik poslovnog engleskog jezika Neda Tović su pohađale kurs za nastavnike „Teaching Creativity in Schools“ u Ljubljani, Slovenija. U toku šest dana, nastavnici su se kroz interaktivne radionice upoznali sa najvažnijim alatima koji podstiču kreativno razmišljanje kod učenika. Na kraju kursa stekli su znanje o okviru i modelima kreativnog i konstruktivnog razmišljanja i njihovoj primeni u učionici i van nje. Poseban akcenat je bio na upotrebi alata u preduzetništvu koje izučavaju svi obrazovni profili u našoj školi. Posetili su i osnovnu školu Tabor u Logateku, gde su videli kako učenički klub kroz korišćenje alata za kreativno razmišljanje organizuje likovni konkurs na državnom nivou.
U Ekonomskoj školi ističu da će i iduće školske godine sprovesti akreditovani Erazmus+ projekat i poslati učenike na praksu u inostranstvo, a očekuju da će uzeti učešće u još nekim međunarodnim projektima ovog tipa.


