Kako razmišlja roditelj čije dete nije dobilo peticu iz domaćeg zadatka? „Mogao sam se više potruditi, ne mogu gledati serije, zamajavati se i švrćkati okolo ako mislim da ima(mo) dobre ocene. Od sad, s posla pravo za pisaći sto!“
Koji su to roditeljima omiljeni domaći zadaci? Prepričavanje bajki u svesku! Sa što više arhaizama po mogućstvu. Ne, ipak učenje pesmice napamet! Ili pak umetnički radovi, bez obzira da li imate dve leve hemisfere u mozgu kad je umetnost u pitanju (ako pak imate smisla, rad će vam biti izložen na panou. To je lepo.), izrada praktičnih predmeta – sat od papira, ram za sliku, saksija, kutije (obično završe u velikom spremanju kuće). Nacrt porodičnog stabla je posebna poslastica jer uglavnom bude kikotanja pri pomenu imena čukunbabe (dobro je dok ne traže slike), izrada maske za maskembale i slične proslave cveća, lišća, raspusta…ne spada u obavezan deo roditeljstva ali čik probajte da ne napravite kapu za Dan kapa, analiza književnih dela koje ni onaj što je pisao ne zna šta je hteo reći a kamoli dete to jest mama/tata/baba/deda/tetka/ujna/komšinica.
Domaći iz fizičkog nemaju, ali ako nećete da vam dete bude kilavi trut i da skuplja trojke, morate ga upisati na neku od školica sporta, mislim nećete valjda u cilju štednje, vi s njim igrati fudbal to jest zvezdu i stoj.
Vrhunac poentiranja obrazovnog sistema Srbije je kad dođe mama sa srednjoškolcem u biblioteku i radi satima temu za referat ili pismeni zadatak u najavi, a on nezainteresovano zeva okolo, cupka ili tipka mobilni. Prosto fenomenalno. Nije to stvar ljubavi. Voleli su i nas naši roditelji pa nisu išli u biblioteke umesto nas, pogotovo ne SA nama. Nisu znali i ni koje predmete učimo, a evo, nismo nepismeni.
Dakle, šta se to događa u vremenu kad se obrazovanje ne ceni? Da li je teži program i ako jeste, zašto je? Jel su to deca ometenija u razvoju zbog prevelikog broja informacija koje ih okružuju u digitalnom dobu, il se roditelji danas više bave svojom decom panično se plašeći stranputica kojim deca mogu poći, ali počev od prvog razreda osnovne s gradacijom do 4. srednje škole, ko ne zna, ne stiže ili nema živaca da pokazuje detetu gradivo, ima da se naplaća venrednih časova (opet moda koja nekad nije postojala).
I onda, gde je tu kreativnost, želja za znanjem, sposobnost samostalnog razmišljanja…da li je za samopouzdanje deteta dobro da mama dobije peticu? Kao i sve kod nas, važno je zadovoljiti formu. Suština čeka bolja vremena.