U ponedeljak 8. decembra počela je akcija „Svoj na svome“, upisa prava na svojinu i na teritoriji Sremske Mitrovice. Tim povodom lokalna samouprava rešila je da ode korak dalje i organizovala mobilnu kancelariju u kombiju, koji je kompletno opremljen u svrhu pružanja tehničke podrške građanima prilikom upisa.
Ova aktivnost organizovana je u okviru novog zakona o posebnim uslovima za evidentiranje i upis prava na nepokretnostima, koji daje građanima priliku da konačno budu „svoji na svome“, registrovani kao vlasnici objekata u kojima žive ili rade, i stavlja tačku na nelegalnu gradnju.
Svaki dan od ove nedelje u sve 34 mesne zajednice organizovana je tehnička podrška građanima, u periodu od 10 do 18 časova, a u zgradi opštine od 08 do 16 časova, u sali dva. Podrška je organizovana i na šalterima Pošte Srbije, a od vikenda se može očekivati i pokretna kancelarija u seoskim sredinama.
-Obilazićemo sva sela i rešavati problem na licu mesta. Pokretna kancelarija je opremljena da u narednih 60 dana obavimo sve neophodno po pitanju legalizacije. Imamo razumevanja za radne obaveze naših sugrađana, a od 25. decembra očekujemo i dosta ljudi iz inostranstva, a po potrebi dolazićemo i na kućne adrese. Potrudili smo se da legalizacija svima bude dostupna, obučili smo sve službenike, jedino zbog optičkih problema u Bešenovačkom Prnjavoru, sve potrebno obavlja se u Bešenovu. Nadam se da ćemo odlaziti i na kućne adrese usled zamršenih imovinsko-pravnih odnosa. Uveren sam da će građani Sremske Mitrovice u narednih 60 dana, ukoliko budu želeli, upis prava svojine obaviti bez problema – rekao je gradonačelnik Branislav Nedimović.

Načelnica Gradske uprave za urbanizam, prostorno planiranje i izgradnju objekata, Vesna Vujanović, istakla je da je Grad uradio digitalni zoning, koji je bio preduslov da se može krenuti sa postupkom za podnošenje prijava za upis nepokretnosti.
-Prvi dan smo imali dobar odziv, samo u Gradskoj kući bilo je 50-60 građana. Neophodno je da se ponese lična karta i eventualno dokumentacija poput ugovora, ostavinskog rešenja i drugo, u zavisnosti od konkretnog slučaja. Dešavaju se i situacije koje nisu uobičajene, prijava se bez problema podnosi ukoliko građanin ima ličnu kartu, ako je nelegalni objekat sagrađen na parceli na kojoj je on vlasnik, ali postoje i specifični slučajevi gde je u pitanju suvlasništvo, dogradnja, pretvaranje i drugo. U sali 2 Gradske kuće pružamo i pravnu pomoć građanima kada postoje nedoumice kod komplikovanih situacijama. Veliki broj slučajeva je da je vlasnik zemljišta upisan u katastru i građanin koji podnosi prijavu, podatak se lako proverava. Ako je suvlasništvo u pitanju, svako od njih mora da podnese prijavu, ili da ima ovlašćenje drugog suvlasnika da u njegovo ime podnese prijavu – objasnila je načelnica Vujanović.

