• ponedeljak, 26. septembar 2022.
Videla žaba da se konj potkiva…
Kolumna
0 Komentara

Videla žaba da se konj potkiva…

12. avgust 2022. godine

Piše: Nemanja Milošević

Avgust, a Srbija bruji o registraciji motornih vozila. Izgleda da smo malo okasnili ove godine, s obzirom da su do sada novine vezane za registraciju uglavnom dolazile u julu.

Ovaj put, za čudo, nisu nas dočekala nikakva nova pravila, koja su zbog nepreciznog definisanja, po inerciji, uvek izazivala opštu pometnju na linijama tehničkih pregleda, da bi se situacija smirivala do zime.

Kao i prošle godine, vozače je dočekalo novo poskupljenje. Samo što sada više nije u pitanju tehnički pregled, nego polisa obaveznog osiguranja, koja je u proseku poskupela za čitavih 22 odsto!

Kako kažu iz Udruženja osiguravača Srbije, i njih je izgleda zahvatila ova tekuća kriza. Poskupeli, kažu, delovi za automobile, poskupelo gorivo, vozila su sve novija, savremenija i skuplja, a plate majstora su dostigle evropski nivo.

Međutim, sve bi to bilo lepo da i ptice na granama ne znaju da je srpski vozni park u proseku star bar dve decenije. A, kad već spominjemo automehaničarske plate, pitam se, zašto nam onda majstori odoše da rade po toj Evropi, ako ovde mogu da zarade isto? Nešto tu ne štima.

Kad smo kod cena delova – istina, poskupeli su, kao i sve. Ali, ne zaboravimo na to kakvi auto-delovi se prodaju ovde po Srbiji. Za taj naš vozni park sa početka milenijuma, originalni delovi skoro da se više i ne proizvode, a većina toga što možemo da nabavimo proizvodi se po principu male privrede. S tim u vezi, cene delova su, u zavisnosti od modela, neznatno promenjene i još uvek pristupačne.

Što se goriva tiče, poskupelo je i ono, i to dobrano. Međutim, jedna stvar mi tu nije jasna. Kakve veze poskupljenje goriva ima sa polisom osiguranja? Da li osiguravajuće kuće imaju šlep-službe? I, ako plaćaju troškove transporta havarisanog vozila, koliko je taj transport poskupeo? Da li je uopšte poskupeo? Usled jedne situacije koja se desila prijatelju baš ovih dana znam da je cena transporta ista kao i pre nekoliko godina. Dakle, i ta priča pada u vodu.

A kada je reč o tendencijama na međunarodnom tržištu kapitala, koje se takođe navode kao jedan od razloga poskupljenja, reči su suvišne. Niti se u to tržište razumem nešto posebno, pa nije ni red da komentarišem, niti, uzevši u obzir sve do sada navedeno, verujem da je uspelo toliko da nas poljulja.

U pitanju je, pretpostavljam, ista ona priča kao sa šećerom, brašnom, uljem, hlebom, mlekom, jogurtom i da ne nabrajam dalje. Videla žaba da se konj potkiva, pa i ona digla noge. Koliko se sećam, a kako sam već do sada pisao, sva poskupljenja gore navedenih namirnica bila su višestruko veća od realnih razloga koji su ih izazvali. Na primer, trgovci posklanjali šećer u magacine, stvorila se nestašica, a kad je narodu ponestalo i za slađenje kafe, cene otišle gore. Ista priča i za brašno, a o pekarskim proizvodima sam već detaljno pisao i obrazložio zašto je nemoguće da vekna hleba poskupi za 100 odsto samo zbog poskupljenja energenata. I, ako je poskupljenje transporta razlog rasta cena, zašto onda nije poskupela garderoba, ili bela tehnika? I te proizvode neko nekako mora da preveze.

Iz tog razloga, imam utisak da mi i osiguravajuće kuće samo zarad većeg profita guraju ruku u novčanik, istovremeno se pridružujući svim ostalim činiocima koji su poslednjih godina pokušali da me razdvoje od mog Golfa. Ali, u tom poduhvatu nisu uspele ni kontrole izduvnih gasova, ni poskupljenje tehničkog pregleda, ni merenje ovalnosti kočnica, obaranje na tehničkom zbog ogrebotina i drugih notornih gluposti zbog kojih su ljudi svojevremeno odustajali od vožnje. Sve to smo preživeli nas dvojica, pa ćemo preživeti i ovo. Nije nam prvi put.

TRENUTNO NEMA KOMENTARA.

Leave a Reply

%d bloggers like this: