Govoreći o nedostacima i lošim stranama interneta, nastavnica informatike Milijana Grković kaže da je prvo i osnovno pravilo da se ne komunicira sa nepoznatim ljudima, pogotovo kada je reč o društvenim mrežama
Piše: M. Balabanović
U Osnovnoj školi „Dušan Jerković“ u Inđiji informatika i računarstvo je izborni predmet koji učenici uče u šestom, sedmom i osmom razredu. Međutim od ove godine uvedena je novine da se informatika uči i u petom razredu i obavezan je predmet, pa ocena ulazi u prosek. Kako kaže nastavnica informatike Milijana Grković, nastava se odvija u kabinetu za informatiku koja sadrži svu neophodnu opremu kao i internet konekciju. Ono čemu ih ona najpre nauči kada počne nastava jeste bezbedno korišćenje interneta, s obzirom da su moderne tehnologije zastupljene kod dece još od najraznijeg uzrasta.
– Ono što učenici generalno uče u osnovnoj školi jesu osnove znanja, a petaci baš kreću od početka. Činjenica je da deca sada dolaze u školu sa određenim predznanjem jer svi znaju da koriste računare i mobilne android telefone koje imaju – kaže nastavnica informatike.
– Krećemo sa „azbukom“ u informatici a to se odnosi na rad sa tekstom i pravilno korišćenje uređaja, tastature i miša i naravno pravilno sedenje za računarom. Ono čemu na svakom početku godine posvećujem pažnju jeste bezbednost na internetu. To je tema koja je uvek aktuelna i ponavljamo je stalno bez obzira na uzrast.
Posebna pažnja o bezbednosti na internetu poklanja se tokom februara meseca kada se obeležava Međunarodni dan bezbednosti dece na internetu i organizuju razne edukativne radionice. OŠ „Dušan Jerković“ se već godinama uključuje u ovu akciju.
– Svake godine obeležavamo ovu nedelju nizom raznih aktivnosti poput anketa, prezentacija, video zapisa i brošura koje stariji učenici dele mlađima a sve je usmereno ka učenju pravila bezbednosti na internetu kaže Milijana Grković.
S obzirom da je internet postao deo svakodnevnice svih ljudi, treba napomenuti da ipak učenici najviše vremena provode na internetu.
– Nažalost, većinu vremena provode u zabavi, a malo u edukaciji. Ono što često govorim đacima jeste da ne treba da beže od interneta, već treba da ga iskoriste na pametan način. To znači da uvek mogu da pronađu informacije i sadržaje, a svi znamo da je internet izvor brzih informacija. Postoji toliki broj sajtova sa kojih mogu da uče i saznaju korisne informacije za određeno gradivo – kaže Milijana i dodaje da je internet znatno ubrzao komunikaciju i na taj olakšao đacima učenje.
– Uvek govorim učenicima da od njih sve zavisi, od toga kako se oni postave i u kojoj meri se pridržavaju pravila o bezbednosti na internetu.
Govoreći o nedostacima i lošim stranama interneta, nastavnica informatike kaže da je prvo i osnovno pravilo da se ne komunicira sa nepoznatim ljudima, pogotovo kada je reč o društvenim mrežama.
– Kada je reč o društvenim mrežama. poput Fejsbuka i Instagrama, osnovno pravilo je da ih ne drže javno, već da budu privatni, zatim da vode računa kako se ponašaju, šta pišu i kakve slike objavljuju – ističe ona i napominje da je vrlo važno da roditelji imaju šifre profile svoje dece. Ukoliko nemaju šifre, onda treba povremeno da pogledaju kakve sadržaje i fotografije njihova deca objavljuju.
Na kraju razgovora ona ističe da na času informatike veliku pažnju posvećuju zaštiti računara od virusa, ali se uvek u prvi plan stavlja bezbednosti dece. Apeluje na sve učenike da, ukoliko naiđu na problem, da se obrate ili roditeljima ili školi, kako bi moglo blagovremeno da se interveniše.
Tekst je objavljen u sklopu realizacije projekta „Mladi u kandžama interneta“ koji je finansiran sredstvima Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije.
Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.