Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj (NALED) u ponedeljak, 7. novembra započela je kampanju za promociju gradova i opština s povoljnim poslovnim okruženjem koja će se narednih godinu dana odvijati na beogradskom Aerodromu “Nikola Tesla”. U ovu kampanju uključeni su i ovogodišnji nosioci sertifikata koje dodeljuje NALED i Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja uz podršku USAID, a to su: Niš, Čačak, Valjevo, Zaječar, Ruma, Stara Pazova i Sremska Mitrovica.
Na svečanosti povodom obeležavanja početka kampanje za privlačenje investicija, predsednik UO NALED-a Vladimir Čupić je rekao da je zahvaljujući Aerodromu “Nikola Tesla”, ovih sedam gradova i opština dobilo priliku da godinu dana promovišu svoje investicione potencijale pred “gotovo tri miliona putnika iz zemlje i sveta”. Svaka opština će predstaviti ono u čemu je najbolja. Ruma, u kojoj se proizvode “cipele po meri profita”, rekao je Čupić, Sremska Mitrovica na “pravcu inovacija” i Stara Pazova koja “zna kako da privuče investitore”.
– Verujem da će ova kampanja skrenuti pažnju domaćoj i stranoj javnosti da u Srbiji postoji veliki i neiskorišćeni, možda nedovoljno prepoznati potencijal za razvoj mašinske, metalske, prehrambene, elektronske industrije, informacionih tehnologija i modne industrije – kazao je Čupić, naglasivši da sertifikovani gradovi i opštine investitorima nude efikasnu i spretnu administraciju, prihvatljivu infrastrukturu i partnerski odnos prema firmama.
Direktorka Kancelarije za ekonomski razvoj USAID-a Susan Kutor pozdravila je prisustvo predstavnika lokalnih i centralnih vlasti, NALED-a i privrednika i naglasila da su opštine i gradovi u procesu sertifikacije naučili koje porebe imaju investitori i kako da izađu u susret tim njihovim potrebama, kako da su im se približile i postanu partneri. Ona je dodala da će USAID podržavati NALED da dođe do priznanja i na međunarodnom nivou.
U ime lokalnih samouprava govorio je Branislav Nedimović, gradonačelnik Sremske Mitrovice. On je istakao da je njihov najvažniji zadatak da dovedu investitore i zaposle ljude, a da bi se to postiglo Srbiji je potreban jasan zakonski okvir, procedure koje je, upravo uspostavio NALED i “dobra utakmica” među gradovima i opštinama. Investitore interesuje sigurnost i kakva je infrastruktura, rekao je Nedimović i dodao da su u Gradu Sremskoj Mitrovici u poslednje četiri godine zaposlili 2.823 lica, što nije dovoljno. Međutim, po njemu je važno u svakom trenutku imati viziju kako da “vaši građani imaju svoja radna mesta”.
A da opština Stara Pazova zna kako da privuče investitore i da ima efikasan tim na čelu sa predsednikom opštine Goranom Jovićem, potvrdio je Bojan Stojadinović, direktor nemačke firme “Milbauer” u Srbiji. On je istakao operativnost staropazovačke administracije i sigurnost koju imaju u Staroj Pazovi, što je i bio jedan od razloga što su se opredelili da svoju fabriku grade u Staroj Pazovi. Firma „Muehlbauer“ je donela visoku tehnologiju u Srbiju i ovo je jedina vrsta ovakve investicije u regionu i Evropi gde je Nemačka kompanija odlučila da jedan deo svoje tehnologije prenese van Nemačke. Kompanija „Milbauer“ će u Srbiji biti isključivo izvozno orijentisana firma -, rekao je Bojan Stojadinović i dodao da bi primer Stare Pazove mogao biti smernica i drugim opštinama i gradovima za privlačenje investitora. Zahvalivši se staropazovačkom rukovodstvu i predsedniku opštine Goranu Joviću, Stojadinović je pozvao i ostale gradonačelnike i predsednike opština da dođu u Staru Pazovu i uvere se na licu mesta kako se radi. Predsednik opštine Stara Pazova Goran Jović je izrazio zadovoljstvo što ova kampanja počinje na Aerodromu jer je tu prvi susret investitora s našom zemljom i onim što ona pruža. – U svim kampanjama najbolja je reklama da oni koji su došli kod nas, pričaju o nama. O tome je danas najbolje govorio predstavnik Kompanije „Milbauer“-, rekao je Goran Jović.
Dejan Radulović, pomoćnik ministra ekonomije i regionalnog razvoja je istakao da je Srbija u poslednje vreme unapredila svoju poslovnu klimu za strane ulagače i privukla više od 12 milijardi dolara direktnih stranih ulaganja i postala glavna investiciona lokacija u jugoistočnoj Evropi. Velimir Radosavljević, direktor Aerodroma „Nikola Tesla“ je rekao da ova kampanja na aerodromu predstavlja nastavak dobre saradnje sa NALEDOM i poručio nosiocima sertifikata da ih primene u praksi.
G. Majstorović