Ruma – U zgradi Opštine Ruma, u Orlovićevoj ulici, 20. aprila je organizovana prezentacija jednog novog projekta, započetog pre nekoliko meseci. Reč je o “Sistemu 48“ čiji je osnovni zadatak rešavanje komunalnih problema građana.
Sistem je zvanično pušten u rad objavom žalbe građana iz oblasti komunalija, a događaju su, pored predstavnika lokalne samouprave, prisustvovali predsednik Opštine Ruma Goran Vuković, kao i predstavnik Sekretarijata za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu Vesna Piperski-Tucakov.
Goran Vuković je istakao dobru saradnju rumske opštine i pomenutog Sekretarijata za lokalnu samoupravu, potkrepljujući to podatkom da je upravo Pokrajina u ovaj projekat investirala 2,2 miliona dinara, dok je Agencija iz Inđije bila zadužena za tehničku realizaciju.
-Naši konkursi usmereni su na podsticaje u lokalnim samoupravama za saradnju, jedino međusektorska i međuopštinska saradnja dovode do rezultata. U ovom slučaju reč je o efikasnosti komunalnih usluga. Komunalne usluge moraju ići u susret potrebama građana, primer dobre prakse su Inđija i Apatin-rekla je Vesna Pipreski-Tucakov.
Nešto kasnije, u Konferencijskoj sali Kulturnog centra, o “Sistemu 48“ govorio je Mile Bodrožić, naglašavajući da je to ustvari softverski paket koji omogućava komunikaciju, putem evidentiranja zahteva, njegovog rešavanja i transparentnosti tog procesa.
-Ko komunicira u “Sistemu 48“? Pre svega, zainteresovani građani, privreda, predsednik opštine sa inspekcijskim službama i javnim preduzećima, u ovom slučaju to su “Komunalac“, “Vodovod“, “Gas“, JP za građevinsko zemljište i puteve, i slično. Komunikacija se odvija ličnim kontaktom, telefonom, SMS porukama, mejlom, veb portalom. Najčeši problemi su – tokom zime sneg, leti košenje trave, javna rasveta stalno, psi lutalice takođe stalno. Prednost ovog sistema je u tome što na komunalne probleme ne ukazuju samo nadležne inspekcije, već direktno građani. Ovaj sistem uspešno funkcioniše u Inđiji, Apatinu, Temerinu, a od danas će to biti i u Rumi-naglasio je direktor Bodrožić.
Brojevi telefona putem kojih građani mogu ukazati na neki problem su: 022/430-751 i 069/720-167.