Ovo su četiri koraka nove metodologije kojom će nastavnici usavršiti veštinu razvijanja kritičkog mišljenja kod svojih učenika, a o čemu je bilo reči na obuci “Osnaživanje mladih pomoću dizajnerskog razmišljanja“ održanoj u Italiji u okviru Erazmus plus projekta, kojoj je prisustvovala i Nataša Miljanović, nastavnica OŠ “Sremski front” Šid
U gradiću Pinjola, u južnoj Italiji, održana je sedmodnevna Erazmus+ mobilnost obuka koju je organizovala organizacija Design for Change Serbia, zajedno sa Ministarstvom Gozo sa Malte, organizacijom „World Net“ iz Italije i „Vega“ omladinskim centrom iz Srbije.
Na ovoj obuci učestovalo je tridesetak nastavnika i zaposlenih koji rade sa mladima u sklopu svojih nevladinih organizacija koji su u Italiji došli sa Malte, sa Sicilije i iz Srbije. Među njima bila je i nastavnica zaposlena u Osnovnoj školi „Sremski front“ u Šidu, Nataša Miljanović, ujedno i eTvining ambasador za Srbiju. ETvining je sestrinski program koji služi kao podrška Erazmus+ programu.

-Cilj obuke nazvane „Osnaživanje mladih pomoću dizajnerskog razmišljanja“ („Empowering youth through design thinking“) bila je pomoć nastavnicima da usavrše svoju veštinu razvijanja kritičkog mišljenja kod svojih učenika, ali kroz novu metodologiju, kroz proces koji se sastoji od četiri koraka. Ovi koraci zovu se kratko, kako bi bili lako pamtljivi: Oseti, Zamisli, Uradi i Podeli.Time se želi razviti osećaj za okolinu, empatija kod učenika, za ljude i vreme u kome se nalaze, za njihovo učešće u demokratskom društvu, za rešavanje problema. Kroz oblike neformalnog i informalnog učenja nastavnici su usvojili principe ovog savremenog koncepta u kojem su učenici u fokusu, jer sami učenici predlažu, analiziraju i realizuju vlastite ideje – rekla je o ovoj obuci nastavnica Nataša Miljanović iz Šida.

Učesnici obuke su jedni drugima preneli iskustva i primere dobre prakse u svom radu sa mladima. Nakon obuke, očekuje se da u toku dve godine, koliko će projekat trajati, ovi nastavnici održe nastavne i vannastavne aktivnosti sa svojim učenicima, prema principima koje su usavršili. Uz obuku, nastavnici su se upoznali i sa kulturnim i istorijskim sadržajima u gradovima Pinjola, Bari, Napulj i arheološkim nalazištem Pompeji.
„Design for Change“ je međunarodni edukativni program osnovan 2009. godine u Indiji i prisutan je danas u više od šezdeset zemalja. U njemu je učestvovalo više od 32 miliona dece širom sveta. Osnovna ideja je da deca usvoje stil razmišljanja koji simbolizuje rečenica „Ja mogu!“ kako bi bili spremni da se suoče sa izazovima ovog stoleća na najpozitivniji i najkonstruktivniji način.

You must log in to post a comment.