Otkako je svečano obeležen početak radova na auto-putu Beograd–Banja Luka, rokovi za završetak ove relativno kratke, ali infrastrukturno značajne deonice kroz ravničarski teren više puta su pomerani. Razlozi su pre svega ležali u dinamici izvođenja radova, tehničkim izazovima i potrebi koordinacije sa partnerima iz Republike Srpske.
Podsetimo, izgradnja je započela još 2019. godine podizanjem mosta preko Save između Srbije i Bosne i Hercegovine – jednog od najzahtevnijih segmenata celog projekta, na kome su nedavno završeni najkritičniji radovi, što je omogućilo ubrzanje preostalih aktivnosti na trasi.
Nakon sastanka predstavnika „Puteva Srbije“ i „Autoputeva Republike Srpske“, održanog u okviru praćenja realizacije prve deonice budućeg auto-puta na pravcu Rača–Bijeljina, saopšteno je da Srbija planira da do sredine naredne godine otvori deonicu Kuzmin–Rača. Na sastanku su analizirane ključne aktivnosti i usaglašeni naredni koraci kako bi se radovi na zajedničkom projektu sprovodili što efikasnije.
Deonica Rača–Bijeljina predstavlja prvu etapu strateškog projekta Srbije i Republike Srpske – budućeg auto-puta Beograd–Banja Luka, ujedno i severnog kraka auto-puta Beograd–Sarajevo–Beograd. Ona se direktno nadovezuje na novi most preko Save i trasu Kuzmin–Sremska Rača.
Glavna trasa duga je 20 kilometara i gradi se u punom profilu auto-puta, dok priključna saobraćajnica od magistralnog puta do auto-puta iznosi oko dva kilometra. Na deonici se nalazi devet objekata, petlja „Bijeljina sever“ sa naplatnom stanicom, čeona naplatna stanica na početku trase, baza za održavanje i kontrolu saobraćaja i odmorište.
Kao prioritet u narednom periodu izdvojena je petlja „Brodac“, koja se nalazi oko sedam kilometara od novoizgrađenog mosta na Rači. Prema usaglašenim planovima, radovi na ovoj petlji biće intenzivirani kako bi bili završeni uporedo sa srpskom deonicom Kuzmin–Rača. Očekuje se da oba dela trase budu spremna do sredine naredne godine, čime će se značajno unaprediti saobraćajno povezivanje Srbije i Republike Srpske.
