• utorak, 7. decembar 2021.
Obrazovanje za 21. vek – Sa robotom na ti
Projekti | Ruma
0 Komentara

Obrazovanje za 21. vek – Sa robotom na ti

24. novembar 2021. godine

Ruma – Obrazovni sistem u rumskoj sredini se menja u pogledu vannastavnih aktivnosti, ali ipak povezanih i sa nastavom, a radi se o sve većem broju ERASMUS plus evropskih projekata u oblasti obrazovanja u kojima učestvuju rumske srednje škole. Ovi projekti koji su finansirani iz fondova Evropske unije uglavnom imaju za cilj sve bolju pozicioniranost učenika tržištu rada i prilagođavanju novim zahtevima koje privreda i sveukupni razvoj zahtevaju. Tako je i Srednja tehnička škola “Milenko Brzak Uča” Ruma zajedno sa rumskom kompanijom  “Centar novih tehnologija” učesnik međunarodnog projekta “Sa robotom na ti”.

Tehnička škola u Rumi i kompanija Centar novih tehnologija-CNT bili su domaćini jednoj portugalskoj i jednoj slovenačkoj školi u okviru evropskog Erasmus projekta „Our Friend mr Robot“ (Sa robotom na ti). Program je obuhvatao  boravak nastavnika i po četiti učenika iz Portugala i Slovenije  i u prethodnom periodu su nastavnici Srednje tehničke škole “Milenko Brzak Uča” i koordinator projekta “Centar novih tehnologija”iz Rume imali trening(obuku) sa učenicima iz pomenutih zemalja i srpske Tehničke škole iz Rume. Profesori i 12 učenika iz Portugala, Slovenije i Srbije imali su radionice, praktične vežbe, obuku i takmičenje iz oblasti koja je poverena partnerima iz Srbije – tehničkoj školi i CNT, a to je upotreba dronova sa mogućnosšću primene u nastavi. Gosti su takođe imali priliku da se upoznaju sa Rumom i okolinom, ali i da posete kompanije i obrazovne institucije iz ove oblasti, poput Mašinskog fakulteta u Beogradu. Poslednjeg dana obuke sprovedena je evaluacija događaja kao i takmičenje “Najbolji kontrolor dronova”, za šta su im dodeljeni i sertifikati.

– U Rumi smo prvi put, inače kao školski centar učestvujemo u Erasmus plus projektima od 2005.godine. Ovde smo sa četiri učenika. Prihvatamo neka nova znanja koja ćemo primeniti u našem školskom centru. Ovde učimo kako se dronovi programiraju, za sada već imamo neke ideje kako dron možemo primeniti u nastavi. Ni kod nas to još nije implementirano, iako mi možda delujemo kao napredniji s bzirom na to da dolazimo iz Evropske unije – rekao je Samo Onić, školski centar Srečka Kosovela Slovenija.

– Ovo je možda i najbolji projekat do sada na kom smo učestvovali, precizan je, određen, dobro organizovan – dodala je Maja Prešern iz slovenačkog školskog centra.

Gosti iz Portugala u Rumu dolaze u više navrata, s obzirom na to da su već učestvovali na nekim zajedničkim Erasmus projektima.

– U Rumi sam već treći put, s obzirom na to da sa vama sarađujemo na više projekata.Tako da o Rumi već znamo mnogo, da su ovde divni ljudi, gostoprimljivi, ali ovakav projekat do sada je najprecizniji od onih koje smo do sada realizovali i to ga čini drugačijim od ostalih – rekao je Francisko Kosta iz škole Agrupamento De Escolas De Barcelos iz Portugala.

– Mi dronove ne koristimo u nastavi, stoga ćemo u ovom projektu videti kako ih možemo koristiti i u nastavnom programu – istakao je Marko Barbarosa, profesor iz Portugala.

Svaka zemlja partner na ovom projektu ima svoju oblast rada, u Srbiji je to bila obuka na dronovima, dok će se u Portugalu sagledavati mogućnosti upotrebe mehaničke ruke, a u Sloveniji 3D štampača. Teme na ovom projektu su: Saradnja obrazovnih institucija i biznisa; Novi inovativni nastavni planovi i programi/obrazovne metode/razvoj kurseva obuke. Cilj projekta „Sa robotom na ti“ je razvoj kompetencija nastavnika i učenika kroz strateško partnerstvo.

– Zajedno sa našim učenicima, pokrećemo tri različita kursa obuke koji su veoma važni za budućnost mladih ljudi i inovativnih škola, jer ćemo na taj način moći da pratimo potrebe tržišta i modernizujemo nastavni proces u školama u skladu sa strategijama stručnog obrazovanja. Glavni cilj je da IT kompanije u Evropi dobiju mlade, obrazovane IT radnike. IT sektor je polje ekonomije svake zemlje koje se poslednjih godina ubrzano razvija i svakodnevno napreduje. Kursevi srednjih stručnih tehničkih škola ne mogu pratiti ovaj napredak zbog nedostatka literature, materijala, opreme i nedostatka neobrazovanja/obrazovanja nastavnika koji bi trebali biti vodeći u razredu. IT poslovi su među najtraženijim u Evropi i šire, pa je prisutna potreba za dodatnim obrazovanjem nastavnika i učenika, kao i potreba za spajanjem i razmenom iskustava sa drugim zemljama u cilju stvaranja procene kvaliteta škola i preduzeća u pojedinim zemljama – istakao je Vladimir Lalošević, vlasnik kompanije CNT Ruma, koja je nosilac projekta.

Cilj projekta je održavanje kurseva obuke kroz strateško partnerstvo između Srbije, Slovenije i Portugalije i pisanje priručnika sa detaljnim uputstvima sa kurseva obuke. Poslovi koji postoje danas će nestati u budućnosti, dok će poslovi iz IT sektora biti glavni u obrazovanju mladih i glavnim poslovima nakon školovanja. Kompanije traže obrazovane mlade ljude koji će raditi kao operateri bespilotnih letelica, programeri za svrsishodnu upotrebu drona, dizajneri delova robota namenjenih za upotrebu u poljoprivredi, operateri i programeri 3D štampača, koji su ključni poslovi budućnosti, navodi se u samom projektu.

Voditelj projekta je IT kompanija „Centar novih tehnologija“ iz Srbije zajedno sa pravnim partnerima Srednja stručna tehnička škola „Milenko Brzak Uča“, Agrupamento de Escolas de Barcelos iz Portugalije i Školski centar Srečko Kosovel Sežana iz Slovenije, zajedno sa pridruženim partnerima (dve IT kompanije iz partnerskih zemalja čija je uloga da pružaju kurseve obuke nastavnicima i studentima u odabranim oblastima).

– Svi projektni partneri posjeduju kompetencije koje im omogućavaju položaj partnera u projektu. Takođe, svakoj školi nedostaje upravo ono što drugi partner ima i radi u svojoj zemlji. Svi partneri imaju ljudske resurse za pisanje priručnika za škole u kojima će se rezultati projekta kasnije primeniti Zadatak kompanije iz Srbije je da obezbedi obuku za 12 učenika (4 kursa stručne obuke iz svake zemlje programera, električara i mašinskog tehničara ) i 6 nastavnika (po dvoje iz svake zemlje, nastavnik električnih i mehaničkih predmeta, nastavnik programiranja i robotike iz partnerskih zemalja) na temu rada bespilotnih letelica. Zadatak partnera iz Portugala je da obezbedi obuku u oblasti programiranja robota i automatizaciju njegovih određenih delova za izabrani zadatak. Zadatak partnera iz Slovenije je da stvori novi mehanički dio za robota uz upotrebu 3D štampača koji će biti proširenje ili dodatak originalu, za potrebe strogo definisanih aktivnosti projekta, dodao je Lalošević.

IT sektor je polje ekonomije svake zemlje koje se poslednjih godina ubrzano razvija i svakodnevno napreduje. Kursevi srednjih stručnih tehničkih škola ne mogu pratiti ovaj napredak zbog nedostatka literature, materijala, opreme i nedostatka neobrazovanja/obrazovanja nastavnika koji bi trebali biti vodeći u razredu. IT poslovi su među najtraženijim u Evropi i šire, pa je prisutna potreba za dodatnim obrazovanjem nastavnika i učenika, kao i potreba za spajanjem i razmenom iskustava sa drugim zemljama u cilju stvaranja procene kvaliteta škola i preduzeća u pojedinim zemljama.

S.B.

Projekat „Obrazovanje u službi privrede-škole za 21 vek“ sufinansira Opština Ruma

Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

TRENUTNO NEMA KOMENTARA.

Leave a Reply

%d bloggers like this: