Protekla nedelja u Predškolskoj ustanovi „Pčelica“ bila je obeležena intenzivnim aktivnostima na više frontova – od strateške podrške uprave vrtića novoformiranim grupama, preko velikih ekoloških akcija uređenja dvorišta, pa sve do neposrednog upoznavanja dece sa radom lokalnih institucija i stručnjaka. Ovakav dinamičan pristup još jednom potvrđuje da se vaspitno-obrazovni rad u ovoj ustanovi temelji na partnerstvu, istraživanju i zajedništvu.
Igračke kao alat za razvoj: Direktorka i pomoćnica direktora posetile novootvorenu grupu
Centralni događaj nedelje, koji je izazvao posebnu pažnju i radost, bila je poseta rukovodstva ustanove objektu „Lane“. Direktorka PU „Pčelica“ Miroslava Ilijić i zamenica direktora Sandra Jevremović obišle su novootvorenu jaslenu grupu, pružajući time jasnu poruku da je svako dete i svaka vaspitna grupa podjednako važna karika u sistemu predškolskog vaspitanja.
Tokom srdačnog razgovora sa vaspitačima, istaknut je značaj stvaranja bezbednog, podsticajnog i emocionalno stabilnog okruženja, što je preduslov za pravilan rast i razvoj u najranijem uzrastu. Da podrška ne bi ostala samo na rečima, direktorka Ilijić je ovom prilikom grupi uručila vrednu donaciju – setove novih, pažljivo odabranih igračaka. Reč je o didaktičkim materijalima koji su namenski prilagođeni jaslenom uzrastu, sa ciljem da obogate prostorne celine u radnoj sobi. Ove igračke će imati ključnu ulogu u podsticanju razvoja čulnih, motornih i socijalnih veština, pružajući deci nove mogućnosti za istraživanje sveta kroz igru. Ovaj gest potvrđuje opredeljenje uprave da pravovremenim ulaganjem direktno utiče na kvalitet boravka dece u vrtiću.
Zeleni pečat generacije: 19 sadnica za budućnost
Duh zajedništva posebno je došao do izražaja kroz projekat „Naše najlepše dvorište“. U jednoj izuzetno lepoj misiji, deca, vaspitači i roditelji udružili su snage i zasadili čak 19 ukrasnih sadnica. Svaka vaspitna grupa vrtića „Čuperak“ posadila je svoju sadnicu, koja sada stoji kao trajni simbol zajedništva, brige i pripadnosti.
Bila je to prava radna akcija u kojoj su deca, uz pomoć roditelja koji su pružili ogromnu podršku, kopala, sadila i učila o prirodi. Atmosfera je bila radno-nadahnuta i puna osmeha, a deca su sa puno ponosa ostavila svoj trag u prostoru u kojem odrastaju. Sadnice sada rastu zajedno sa decom, baš kao i njihova ekološka svest.

Ekološka edukacija nastavljena je i u objektu „Zvezdica“, gde su predstavnice kompanije „EATON“, Nikolina Pejić i Danica Kulić, održale radionicu o reciklaži. Deca su učila da razvrstavaju otpad u namenske kante (plavo, žuto, zeleno) i kroz igru usvajala navike odgovornog ponašanja prema planeti, za šta su nagrađena diplomama „Mali ekolozi“.
Učenje izvan zidova vrtića: Od veterinara do galerije
Vrata vrtića širom su otvorena ka lokalnoj zajednici. Deca srednje grupe „Leptirić“, u okviru projekta „Te fantastične životinje“, posetila su Veterinarsku stanicu „Sava-Srem“. Dočekao ih je veterinar koji im je pokazao kako se brine o zdravlju ljubimaca i zašto su važne vakcine. Ova poseta je bila ključna za razvoj empatije i odgovornosti prema živim bićima.
S druge strane, najstarija grupa vrtića „Lane“ imala je pravu kulturnu turu. Posetili su Poštu, Galeriju „Lazar Vozarović“, Biblioteku i Gradski park. Deca su slala pisma, učlanila se u biblioteku i upoznala dela velikih slikara, spajajući tako istoriju, umetnost i savremeni život grada.


I najmlađi su bili aktivni – deca starije jaslene grupe „Zvezdica“ išla su u samostalnu kupovinu voća u obližnju prodavnicu. Kroz biranje plodova, merenje i plaćanje na kasi, deca su na najkonkretniji način učila životne veštine.
Roditelji kao partneri u aktivnostima
Saradnja sa porodicom obeležila je i rad u radnim sobama. U „Leptiriću“ i „Zvezdici“ roditelji su bili aktivni učesnici projekata. Posebno iznenađenje priredila je mama M.V. koja je u vrtić „Bubamara“ donela pravu vevericu Džoa, što je izazvalo oduševljenje dece i podstaklo niz likovnih aktivnosti. Takođe, istraživanje jesenjih plodova i senzorne igre sa lupama pretvorile su sobe u male istraživačke laboratorije.
Sve ove aktivnosti jasno pokazuju da PU „Pčelica“ živi principe savremenog predškolskog programa. Povezivanje sa lokalnom zajednicom, uključivanje roditelja kao partnera i učenje kroz realne životne situacije čine da vrtić nije samo mesto čuvanja, već inspirativna sredina u kjoj deca grade svoj identitet i razumevanje sveta koji ih okružuje.
