Jedna, jedinstvena mašina u Evropi i jedna od tri u svetu koja razbija debele slojeve betona putem visokih frekvencija, iz Rusije je krajem septembra stigla na stari put Beograd – Novi Sad, M22/1 čija je rekonstrukcija u toku. Po rečima Veselina Šukovića, direktora ‘’Vojputa’’ iz Subotice, firme koja radi rekonstrukciju deonice od Inđije do Gladnoša u dužini od 12 kilomatara, ovim vozilom-mašinom znaju da rukuju četiri radnika i to dva Rusa i dva Amerikanca od kojih je jedan Indijanac, koji su zajedno sa mašinom stigli u Srbiju.
– Ova metoda razbijanja betona još nije korišćena u ovom delu Evrope. Čitav proces rada ovom najasavremenijom mašinom ima za cilj da iskoristi postojeći sloj betona i asfalta i time racionališe troškove na izgradnji saobraćajnice puta M22/1, kaže Srđan Jovanović, predstavnik Centra za ‘’Puteve Vojvodine’’ koji je zajedno sa predstavnicima ‘’Puteva Srbije’’ i Svetske banke koja finansira radove, prošle nedelje obišao radove.
– Do nedavno ova mašina je razbijala stare betonske piste na aerodrumima u Rusiji i pretvarala ih u noseće slojeve na kojima se radila nova pista. Takvu racionalnost primenićemo i ovde, kaže Veselin Šuković, direktor ‘’Vojputa’’ koji je rekao da se radovi odvijaju planiranom dinamikom i da će, kako je planirano, prva faza biti završena do 15. novembra.
Na sastanku koji je sa investitorima i izvođačima radova prošle nedelje upriličio Uroš Ćuruvija, direktor Direkcije za izgradnju opštine Inđija bilo je reči i o drugoj fazi radova od Gladnoša do Sremskih Karlovaca. Ukoliko tu deonicu država i ‘’Putevi Srbije’’ uvrste u prioritete Svetska banka će i to finansijski podržati, čulo se na prošlonedeljnom sastanku. Inače, prva faza radova staje 400 miliona dinara.