Zavrsni ispit po dualnom obrazovanju

Zaživelo dualno obrazovanje u Inđiji

U kompanijama na praktiičnoj nastavi đaci stiču veliku odgovornost, pokazuju zrelost i već tada dobija se učenik koji je spreman za rad i koji zna čime želi u budućnosti da se bavi    

Piše: G.Majstorović

U skolskoj radioniciInđijska Tehnička škola „Mihajlo Pupin“ je 2017. godine ušla u proces dualnog obrazovanja i po rečima direktora škole Dragane Mladenović, beleži izuzetne rezultate. U ovoj školi u tri područja rada ima više obrazovnih profila. U oblasti rada saobraćaj, učenici se obrazuju za tehničare drumskog saobraćaja i vozače motornih vozila. Zatim, u oblasti elektro-informacionih tehnologija ima ove godine jedno odeljenje električara koji nastavu pohađaju po dualnom obrazovanju, potom iz oblasti mašinstva školuju se mašinski tehničari za kompjutersko konstruisanje i oprateri mašinske obrade, a do ove godine školovali su se  i bravari zavarivači.

– To su ti profili za dualno obrazovanje, a imali smo i industrijske mehaničare koji su završili po dualnom obrazovanju. Mogu da kažem da je dualno obrazovanje u našoj školi zaživelo. Učenici su vrlo ozbiljno shvatili sam proces dualnog obrazovanja. Poteškoće smo imali u samom startu sa kompanijama koje nisu prepoznavale, pa čak i sa roditljima koji nisu znali šta znači pojam dualnog obrazovanja, kako to izglda, plašili su se novina. Međutim, kad su učenici krenuli na praktičnu nastavu, prva generacija i naravno, motivacija koja ih je tamo sačekala je bila sasvim dovoljna da oni shvate da je to nešto lepo i korisno i da će na dualnom obrazovanju izvući jedno zavidno znanje, umeće, da će savladati sve veštine za rad u tom obrazovnom profilu – kaže direktor škole Dragana Mladenović.

Na praksi u Grundfosu   Imajući u vidu specifičnu situaciju, vezanu za Kovid – 19, Tehnička škola „Mihajlo Pupin“, uostalom kao i sve ostale obrazovne ustanove ne može se pohvaliti da je ove godine promocija škole bila kao ranijih, tako da iz tih razloga đaci nisu bili obavešteni da je škola dobila dva nova zanimanja u obalsti dualnog obrazovanja, a to je serviser za termičke i rashladne uređaje u elektro oblasti i bravar zavarivač u mašinstvu tako da odeljenja nisu bila popunjena do kraja. Međutim, i bez obzira na lošu promociju škole u jednom odeljenju 18 učenika i u drugom 17.

Kad je reč o dualnom obrazovanju Tehnička škola je ostvarila izuzetno dobru saradnju sa kompanijama: „Majkić“, IGB Automotive, GRUNDFOS, GAS TEH, SZR „Nena“, „Avito“, i „Trgoprodukt“ doo, ali rukovodstvo škole smatra da još ima mnogo kompanija koje bi mogle da se uključe u proces dualnog obrazovanja što će, pord škole i njima značiti.

– Oni dobijaju mlad i obučen kadar, učenike koji su voljni i željni da rade, i koji bi, eventualno posle završenog trećeg stepena po dualnom obrazovanju zasnivali radni odnos u istim tim kompanijama –  naglašava Dragana Mladenović i ističe da u školi rade licencirani nastavnici koji drže đacima praktičnu nastavu. Kako u školi, tako i u svim kompanijama koje su se uključile u proces dualnog obrazovanja postoje licencirani instruktori koji su obučeni za rad sa decom. Naravno, instruktori iz škole dobijaju planove i programe i po njima, oni rade sa učenicima.

Potpisivanje ugovora Kosta Majkic i dragana mladenovic- Svaka nastavna jedinica treba da bude obrađena, kako na časovima iz teoretskog dela, tako isto i iz praktičnog dela koji se obavlja u kompanijama. Mi u prvoj godini radimo sa đacima i upoznajemo ih sa našom školskom radionicom i upoznajemo ih sa svim kompanijama sa kojima sarađujemo. Već u drugoj godini, učenici se što sami, što direktori kompanija odlučuju za određen broj učenika, tu se vrši neki vid odabira i oni kreću u drugoj godini u kompaniju. Sve osnovne stvari koje mogu da nauče, nauče kod nas od naših nastavnika i u našoj školskoj radionici koja za sada ima i opremljena je s osnovnim mašinama gde stiču osnovna znanja – objašnjava Mladenović uz napomenu da četvorogodišnje iskustvo sprovođenja nastave po dualnom obrazovanju govori da su svoj početni stav promenili i roditelji i učenici kojima je najveća motivacija da pohađaju ovaj vid nastave, ipak ostvarena zarada u kompaniji gde su na praktičnoj nastavi. – Tad stiču veliku odgovornost, pokazuju zrelost i već tada mi dobijamo jednog učenika koji je spreman i koji zna čime želi u budućnosti da se bavi- dodaje direktor škole Dragana Mladenović.

Projekat „Obrazovanje u službi privrede-škole za 21. vek“ sufinansiran je sredstvima budžeta Opštine Inđija.

Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu, nužno ne odražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

Kategorije Inđija Projekti