PROJEKAT 222

Privilegija je učiti decu

Tokom svog radnog veka, dugog 25 godina, Stoja Gavranović je bila lutkarka, vaspitačica, učiteljica, nastavnica likovnog, matematike, istorije muzike, radna terapeutkinja, instruktorka origami umetnosti, prosvetna inspektorka, urednica programa, arhivarka, predavač mentalne aritmetike, pisac, pesnikinja, ali joj je najdraže zanimanje učiteljice

Tekst: S.Đaković

Foto: Privatni album

оригами је део радне терапијеObično kažemo da žene nose tri stuba kuće, a Stoja Gavranović iz Sremske Mitrovice, po struči učiteljica, veruje da je to rekao neko ko voli, poštuje,  razume žene i njihovu ulogu u društvu. Naravno, lakše je te stubove nositi sa nekim, ali žene su posebna bića koje mogu stvoriti porodicu od skupa najrazličitijih pojedinaca.

– Kao prosečna srpska žena, koja živi u ovim turbulentnim vremenima, morala sam da na svojim plećima nosim ta tri stuba, doduše ponekad  dva, a ponekad i sva četiri…. Ali.. to je život – kaže Stoja, svestrana osoba,  stvaralac, kreativac,majka, supruga, drugarica, saradnica…

Tokom života ova učiteljica je radila mnoge poslove, pa kad smo je pitali može li da pobroji sve što je radila odgovara:

-Teško pitanje za nekog ko je u svom radnom veku od 25 godina radio preko 16 zanimanja. Neka od zanimanja koje sam radila su: lutkarka, vaspitačica, učiteljica, nastavnica likovnog, matematike, istorije muzike, radna terapeutkinja, instruktorka Origami umetnosti, prosvetna inspektorka, urednica programa, arhivarka, predavačica mentalne aritmetike…. Ali, kad čovek ima cilj – ništa nije teško – nabraja Stoja.

на радионици са трудницамаNjen cilj je bio i još uvek jeste, da svojoj porodici život učini lakšim i lepšim, tako da joj česta promena zanimanja nije teško pala. Pored radnog dana, često i po dugog i po 12 sati dugog, uspela je ukrasti i malo vremena za sebe.

– Kako sam ga koristila?  Ja sam u duši jedno veliko dete, volim da maštam, tako sam izmaštala: pet knjiga o origami umetnosti, zastupljena sam u više zbirki pesama, volim da pišem i haiku poeziju, da putujem, pokretač sam više humanitarnih akcija kako u gradu, tako i šireda. Objavila sam i dva stručna rada i to: „Origami kao oblik mentalne kontrole“ u časopisu Socijalna misao, „Origami kao oblik korektivnog tretmana“ u časopisu defektolog – objašnjava ova nesvakidašnja žena.

Zanimanje učiteljice traži svakodnevno učenje i pripremu predavača kao i učenika, a Stoja vodi učenike III-4 razreda  u Osnovnoj školi „Boško Palkovljević – Pinki“, odeljenje u Grgurevcima, i predaje  Mentalnu aritmetiku u Centru Feniks u  Sremskoj Mitrovici.стоја гаврановић

Biti učitelj za Stoju je  privilegija koju malo ko ima. Ona to ovako objašnjava…

– Dobiješ decu koja puno tog ne znaju, i izvedeš male ljude koji su poprilično svesni sebe. Ima li šta lepše? Zato mi je žao što se prosvetnoj struci ne prilazi sa dovoljno poštovanja. Biti učitelj znači voleti decu, umeti ih saslušati, razumeti, dunuti im vetar u leđa, pomoći im da odrastu u što bolje ljude. Menjajući njih, menjamo i sebe i tako i jedni i drugi postajemo bolji, veći, snažniji, veli učiteljica Stoja.

Ona stalno uči, pa uči i od svojih učenika, ali i od svih koji su se našli na njenom putu. Učila je od mnogih ljudi koje je imala priliku da upozna, učila je iz knjiga, iz medija, od drugih kultura, iz životnih situacija. I  verovatno ima još puno toga da nauči. Učenje je proces i tako ga moramo shvatiti, ono se nikad nezavršava, a  učenje od dece ima svoje posebne draži.

-Često noću, kad se sve smiri, pre nego zaspim, pogledam u stonu lampu, poklon od jedne moje generacije đaka i setim se da sam im tom prilikom obećala da ću svaki put kad uključim lampu, na njenom abažuru videti njihove likove… Zaista je tako. Iskaču jedni po jedni, od onih koji su već roditelji do ovih, sadašnjih, nasmejanih, lepih, željnih znanja i tad pomislim: hvala ti Bože što sam imala priliku da učestvujem u odrastanju te reke dece – iskreno komentariše svoj poziv Stoja Gavranović, učiteljica.

ProjekatHiljadu lica naše ženesufinansiran je iz sredstava Pokrajinskog sekretarijata za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim zajednicama.

Stavovi izneti u ovom medijskoj projektu nužno ne odražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

Kategorije Projekti