13020_shutterstock_51925702_iff

Sig­na­li da se lo­še hra­ni­te

Lo­še ras­po­lo­že­nje, de­pre­si­ja

Uzrok: Ako ne uno­si­te do­volj­no ome­ga 3 ma­sti iz ri­be ili vi­ta­mi­na B, po­seb­no fol­ne ki­se­li­ne, vi­ta­mi­na B6 i vi­ta­mi­na B12, bi­će­te če­sto ne­ras­po­lo­že­ni ili čak de­pre­siv­ni.
Re­še­nje: Je­di­te dva-tri pu­ta ne­delj­no ri­bu da bi­ste une­li po­treb­nu do­zu ome­ga 3 ma­sti i vi­ta­mi­na B12; dve vr­ste ze­le­nog po­vr­ća dnev­no zbog fol­ne ki­se­li­ne i ne­ko­li­ko na­mir­ni­ca bo­ga­tih vi­ta­mi­nom B6 kao što su ba­na­ne, in­te­gral­ne ži­ta­ri­ce, špar­gla i ma­hu­nar­ke.
Naj­bo­lje na­mir­ni­ce: Ri­blja čor­ba s in­te­gral­nim hle­bom, svež spa­nać i ana­nas, pa­sulj, sa­la­ta od so­či­va, pa­strm­ka na ža­ru, pe­če­no pi­le s pa­ra­daj­zom i kra­stav­ci­ma.

Kon­stant­na glad

Uzrok: Mo­žda pre­ska­če­te do­ru­čak ili dru­ge obro­ke ili ne je­de­te do­volj­no na­mir­ni­ca s bilj­nim vlak­ni­ma. Ili mo­žda uno­si­te pra­zne ka­lo­ri­je – in­du­strij­ski pre­ra­đe­ne na­mir­ni­ce s vi­so­kim pro­cen­tom ma­sti i še­će­ra, ko­je vas br­zo za­si­te, ali od ko­jih i br­zo oglad­ni­te.
Re­še­nje: Ras­po­re­di­te rav­no­mer­no obro­ke na ceo dan, po­čev od do­ruč­ka. Kom­bi­nuj­te hra­nu si­ro­ma­šnu be­lan­če­vi­na­ma i bo­ga­tu bilj­nim vlak­ni­ma sa kva­li­tet­nim uglje­nim hi­dra­ti­ma. Tre­ba da se opre­de­li­te za na­mir­ni­ce s vlak­na­stim ma­te­ri­ja­ma i do­sta vo­de, kao što su ma­hu­nar­ke, vo­će, čor­be od po­vr­ća.
Naj­bo­lje na­mir­ni­ce: In­te­gral­ne ži­ta­ri­ce s po­snim mle­kom i vo­ćem, sen­dvič od ću­re­ćih gru­di i cr­nog hle­ba, sa­la­ta od po­vr­ća sa bro­ko­li­jem, čor­bast pa­sulj i pa­pri­kaš.

Iz­ne­nad­ni na­pa­di gla­di

Uzrok: Ovi pro­ble­mi su ve­za­ni za pre­te­ra­no stro­ge di­je­te, pre­ska­ka­nje obro­ka i gric­ka­nje ma­snih ili slat­kih gric­ka­li­ca.
Re­še­nje: Pa­zi­te da vam is­hra­na bu­de urav­no­te­že­na. Že­lju za slat­ki­ši­ma uto­li­te sve­žim vo­ćem. Da ne bi­ste ima­li uti­sak da su vam slat­ki­ši us­kra­će­ni, uži­vaj­te u ma­lim por­ci­ja­ma omi­lje­ne po­sla­sti­ce dva-tri pu­ta ne­delj­no.
Naj­bo­lje na­mir­ni­ce: Su­še­no vo­će, ba­dem i sve­že bo­rov­ni­ce s po­snim jo­gur­tom, su­ve šlji­ve s ba­de­mom, voć­ni jo­gurt u ko­ji ste do­da­li ko­ma­di­će ki­vi­ja, voć­ni špri­cer (ista ko­li­či­na mi­ne­ral­ne vo­de i voć­nog so­ka s ne­ko­li­ko ka­pi li­mu­na).
Umor, ne­do­sta­tak ener­gi­je

Uzrok: Kri­vac bi mo­gla da bu­de is­hra­na si­ro­ma­šna uglje­nim hi­dra­ti­ma ko­ja se prak­ti­ku­je kad že­li­te da osla­bi­te. Ako ne uno­si­te do­volj­no uglje­nih hi­dra­ta, ko­ji su glav­ni iz­vor go­ri­va za vaš or­ga­ni­zam, ose­ti­će­te fi­zič­ki i men­tal­ni umor. Za­mor je če­sto i po­sle­di­ca ne­do­volj­ne ko­li­či­ne gvo­žđa ili vo­de.
Re­še­nje: Je­di­te do­volj­no slo­že­nih uglje­nih hi­dra­ta da bi­ste sa­ču­va­li fi­zič­ku i men­tal­nu vi­tal­nost. To­me do­daj­te na­mir­ni­ce bo­ga­te gvo­žđem, re­ci­mo ov­se­ne pa­hu­lji­ce i spa­nać i pij­te naj­ma­nje osam ča­ša vo­de na dan.

Kategorije Zabava