Kan – Nagrada „Top 10 evropskih gradova i regiona za strane direktne investicije“ uručena je protekle srede u Kanu gradovima Inđiji, Sremskoj Mitrovici, Subotici i Pokrajini Vojvodina i to za drugo, treće i četvrto mesto u kategoriji efektivnosti i troškovi ulaganja, dok je Subotica nagrađena u kategoriji gradova jugoistočne Evrope koji najbolje primenjuju strategiju privlačenja stranih investicija. Ovaj konkurs tradicionalno organizuje magazin „FDI“ koji je deo medijske grupacije „Fajnenšel tajms“.
Nagrade gradovima i Pokrajini predsednik vojvođanske Vlade Bojan Pajtić ocenio je kao još jednu dobru i važnu vest jer se zajedno sa kandidaturom Srbije za članstvo u EU i ovim priznanjem stvara sasvim novi ambijent za privlačenje stranih investicija i veći stepen interesovanja za ulaganje u Vojvodinu, a više od 80 odsto stranih investitora u Vojvodini čine ulagači iz EU.
Predsednik opštine Inđija Goran Ješić i gradonačelnik Sremske Mitrovice Branislav Nedimović primili su nagradu kao druga i treća najbolja destinacija u Evropi i ocenili da je ovo uspeh i za Srbiju a ne samo za ova dva grada.
-Podigli smo kapacitet za privlačenje investicija i to je sveobuhvatni uspeh, pre svega politike koju je sprovodila SIEPA i vojvođanski Fond za promociju investicija. To je rezultat zajedničkog rada svih tih lokalnih samouprava i agencija. Iako zbog svetske ekonomske krize prethodnih godina nije bio veliki broj zainteresovanih investitora, poslednje dve godine mi imamo pet velikih projekata koji su sada u fazi realizacije i dva velika investitora sa kojima pregovaramo danas, rekao je Ješić i podsetio da „Henkel“ želi da u Inđiji gradi još jednu fabriku. -To je bila dobra poruka i dokaz da mi možemo da se takmičimo sa konkurentima koji se nalaze u Evropskoj uniji i da privučemo investitore iako se Srbija još uvek tamo ne nalazi. To je dobar signal za nove velike investitore, ne samo kada je u pitanju investiranje u Inđiju, već i u čitavu Srbiju- istakao je predsednik opštine Inđija nakon dodele priznanja.
Konkurs „Evropski gradovi i regioni budućnosti“ tradicionalno raspisuje magazin „FDI“, deo „Fajnenšel tajmsa“ koji analizira tržišta i pruža vredne informacije onima koji promovišu svoju lokaciju, koji traže novu biznis lokaciju ili samo analiziraju trendove.
-Priznanje „FDI“ na konkursu „Evropski gradovi i regioni budućnosti“ Mitrovica može i mora da iskoristi kao novu priliku. Ovaj vetar u jedra sigurno će nam dobro doći u privlačenju stranih investicija. Već i pre dodele priznanja nakon informacije da je Sremska Mitrovica svrstana među najbolje u efektivnosti troškova ulaganja, intenzivirali smo razgovore sa nekoliko potencijalnih investitora, rekao je u izjavi za „Sremske novine“ Branislav Nedimović i dodao da je među potencijalnim investitorima i jedan od najpoznatijih svetskih proizvođača automobilske opreme. On smatra da ovaj povoljan trenutak za Sremsku Mitrovicu ne sme da se izgubi, ali je izrazio i sumnju da predstojeća izborna kampanja u jednom delu može da uspori sve te procese.-Vreme je da sada dođemo do konkretnih rezultata svega što smo radili u prethodnom periodu, smatra Nedimović.
J.Z. Ž.N.